۲۰ دی ۹۵ ، ۰۹:۱۳
سید حسین سعادتمند ۱ نظر Share

زنگ هشدار برای جوانان به صدا در آمد/ تمام خطرات استفاده طولانی‌مدت از موبایل

اخبار سلامت سنتر


یک متخصص ارتوپد عنوان کرد: استفاده طولانی‌مدت از موبایل باعث بروز آرتروز گردن و دیسک کمر می‌شود.
ایرجیان متخصص ارتوپد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد گوشی موبایل اظهار داشت: متاسفانه امروزه جوانان از گوشی موبایل بیش از حد استاندارد استفاده می‌کنند و این مساله آسیب جدی به ستون فقرات آنها وارد می‌کند. 
 
وی بیان کرد: هنگامی که دختران و پسران جوان از گوشی موبایل استفاده می‌کنند به دلیل قرار گرفتن غیر صحیح و نامناسب بدن در هنگام استفاده اغلب این افراد در آینده نزدیک دچار آرتروز گردن و حتی مشکلات غضروفی و مچ دست می‌شوند. 

 
ایرجیان ادامه داد: هنگامی که جوانان از گوشی موبایل به مدت طولانی استفاده می‌کنند، عضلات آنها دچار اسپاسم می‌شود و این مساله عضلات گردن و دست را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد و در آینده این افراد دچار آرتروز زودرس گردن و دست می‌شوند. 
 
وی ادامه داد: استفاده بیش از حد موبایل به وسیله جوانان عارضه دیسک گردن و بیماری دیسک و پاتی را به همراه می‌آورد که در صورت تداوم این کار متاسفانه جوانان به عارضه رادیکولوپاتی دچار می‌شوند.  
 
وی گفت: ارسال پیامک که متاسفانه در بین جوانان مد شده است باعث خمیدگی ستون فقرات، دیسک کمر و در بلند مدت ساییده شدن غضروف مهره‌های کمر می‌شود و ین مساله این افراد را دچار بیماری ارتوپدی از جمله آرتروز گردن و دیسک می‌شود. 

نظرات (۱)

    • ۲۲ دی ۹۵، ۰۸:۴۲
      خواهش عزیز.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ