۰۳ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۳۶
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

غذاهای زمستانی که یک متخصص مغز و اعصاب توصیه می کند

علم تغذیه

غذاهای زمستانی که یک متخصص مغز و اعصاب توصیه می کند

به جایی از سال رسیده ایم که همه احساس سرما، مریضی، ناراحتی، بی حالی داریم اما طبیعت برایمان غذاهایی مهیا کرده که بدن، ذهن و روحمان را تغذیه کند. در این مقاله می خواهیم از زبان یک متخصص مغز و اعصاب غذاهایی که می توانند در طول فصل زمستان کمک کنند بدن و ذهنتان درست کار کند را معرفی کنیم.

1- گریپ فروت

گریپ فروت منبع غنی ویتامین C است و به مقابله با التهاب دستگاه تنفسی کمک می کند. دقیقا همان موقعی که بدن بیشترین نیاز را به این میوه دارد طبیعت آن را در اختیار قرار می دهد. گریپ فروت را از گذشته به عنوان التیام دهنده آسم شدید نیز مورد استفاده قرار می دادند.

2- ریشه ترب کوهی

ترب کوهی علیه گونه های متعدد باکتریایی و همچنین کرم های روده کار می کند. مصرف ترب کوهی به تحریک هضم و افزایش گردش خون کمک می کند و همچنین یک تب بر به حساب می آید، این یعنی می تواند به صورت طبیعی حرارت بالای بدن را کاهش دهد.

3- کلم

کلم را به عنوان یک سوپر غذای قدرتمند می شناسیم. کلم در زمان هایی که برای جذب ویتامین D به اندازه کافی نور آفتاب دریافت نمی کنیم به قوی شدن استخوان ها کمک می کند. کمبود نور خورشید همچنین باعث تغییرات هورمونی می شود و کلم قدرت فوق العاده ای در تعادل بخشی به سطح استروژن دارد، در نتیجه خلق و خو نیز بهبود می یابد. آنتی اکسیدان بالای موجود در این سبزی نیز به مقابله با التهاب کمک می کند.

4- کیوی

کیوی سرشار از فلاونوئیدهای مهم و ویتامین C و E است و همچنین باعث کاهش التهاب می شود و به از بین رفتن سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کمک می کند. دانه های سیاه موجود در این میوه منابع مهم اسید چرب های امگا 3 هستند که به کاهش استرس و بهبود بدخلقی در روزهای کم نور زمستان کمک می کند. مزیت دیگر کیوی در ویتامین C آن است که به ترمیم پوست آسیب دیده با تقویت شکل گیری کلاژن کمک می کند.

5- پیازچه

پیازچه بدن را در برابر شکل گیری سلول های سرطانی کمک می کند و همچنین به عنوان ادرارآور و ملینی خفیف و بی خطر جهت سالم و روان نگه داشتن مسیرهای ادرار و روده به کار می رود. پیازچه حاوی فیبری است به نام اینولین که پروبیوتیکی قوی برای کمک به بهبود سلامت میکروبیوم است. ترکیبات سولفور موجود در پیازچه نیز ضد باکتری و ضد ویروس هستند.

6- پرتقال

پرتقال با سیتراتی که دارد از شکل گیری سنگ کلیه و همچنین عفونت دستگاه ادراری جلوگیری می کند. پرتقال به پیشگیری از چسبندگی باکتری ها به دیواره مجرای ادرار کمک می کند. این میوه را به عنوان یکی از منابع ویتامین C که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و خاصیت ضد باکتریایی دارد نیز می شناسیم.

7- انار

دانه های سرشار از فیبر انار حاوی چربی های اشباع نشده ای هستند که خاصیت محافظت کنندگی ضد ویروسی دارند و همچنین با حفظ پوشش رگ های خونی ما، جریان خونمان را در بدن و مغزمان روان نگه می دارد.

8- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین تقویت کننده فوق العاده سیستم ایمنی بدن است. سرشار از بتا کاروتن و ویتامین C است که عملکرد سیستم ایمنی را حمایت و تقویت می کنند. وقتی سیب زمینی شیرین را بخشی از برنامه غذایی خود کنید در واقع بدنتان را از بیماری های عفونی محافظت کرده اید. برخی از خوردن سیب زمینی ها به خاطر داشتن نشاسته و کالری پرهیز می کنند اما در طول زمستان بدنمان برای کمک به گرماسازی به آنها نیاز دارد. گرماسازی برای بهبود واکنش های بیوشیمیایی به کار می رود و در طول فصول سرد سال، سلامت و شادابی بدن را تضمین می کند.

طبیعت در طول هر فصل به سالم، نیرومند و شاداب بودن ما کمک می کند. به همین خاطر است که هر فصل میوه های خاص خود را دارد. برای سالم بودن فقط کافی است نگاهی به فصل و محصولاتش بیاندازید چون طبیعا همیشه هوای ما را خواهد داشت.

برچسب ها غذاهای زمستانی,

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ