۱۰ دی ۹۵ ، ۲۲:۳۲
سید حسین سعادتمند ۱ نظر Share

افزایش خطر ابتلا به‌سرطان در عمل IVF

اخبار سلامت سنتر

افزایش خطر ابتلا به‌سرطان در عمل IVF

سلامت نیوز:متخصص ژنتیک گفت: از آنجا که عمل IVF یک عمل تهاجمی است که می‌تواند بعدها عوارض ناگواری برای مادر ایجاد کند، توصیه می‌شود مادران برای باروری از طریق این روش با انجام مشاوره های لازم با پزشک متخصص اقدام به انجام این عمل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،داریوش فرهود گفت: در حال حاضر برای تعیین جنسیت نوزاد دو روش رایج وجود دارد که روش اول مرسوم به IVF و روش دوم مربوط به سبک زندگی افراد است. در این روش بعد از انجام مشاوره و آزمایش های لازم باید 12 تا 17 تخمک در طول یک ماه از مادر و تعدادی اسپرم از پدر گرفته شود که لازمه این موضوع انجام هورمون‌تراپی مادر است.



این متخصص ژنتیک در توضیح هورمون تراپی گفت: هورمون تراپی همان دوپینگ هورمونی مادر است، به طوری که لازم است برای انجام عمل IVF، بنا به تشخیص پزشک مقداری هورمون به مادر تزریق شود.

عضو کمیته اخلاق در ژنتیک پزشکی سازمان جهانی بهداشت در خصوص خطرات IVF هشدار داد: با تزریق هورمون به بدن مادر درصد ابتلا به سرطان سینه ، سرطان تخمدان و سرطان رحم در مادر افزایش می‌یابد. از آنجا کهعمل IVF یک عمل تهاجمی است که می‌تواند بعدها عوارض ناگواری برای مادر ایجاد کند، توصیه می‌شود مادران برای باروری از طریق این روش تحت نظر متخصص پس از انجام مشاوره های کافی اقدام به این عمل کنند.

فرهود افزود: ناگفته نماند انجام IVF بستگی به سن مادر و شرایط فیزیکی مادر متفاوت است و در افراد معمولی این روش فقط 18 تا 22 درصد جواب می‌دهد و حتی متقاضیانی بودند که حتی با انجام 4 بار IVF هیچ نتیجه‌ای نگرفتند.

عضو پیوسته و دائمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران اظهار داشت: اما در روش دوم مسائل مربوط به اصلاح سبک زندگی است که مواردی چون تغذیه،‌زمان انجام لقاح، عادت‌های زندگی، مصرف مواد مخدر و غیره مطرح است که فرد می‌تواند با رعایت این اصول درصد باروری را افزایش دهد و این موضوعات می‌توانند نه تنها بر روی جنسیت جنین اثرگذار باشند بلکه مصرف مواد مخدر و الکل می تواند موجب آسیب رساندن به جنین شود.

وی در پایان گفت: سبک زندگی سالم از اصولی است که متاسفانه مردم کشور ما آن را رعایت نمی کنند، نداشتن سبک زندگی سالم می‌تواند موجب بیماری هایی از قبیل چاقی، کم شنوای و بیماری های چشمی در نوزاد شود، لذا توصیه می شود افراد ابتدا سبک زندگی خود را اصلاح کنند و سپس برای فرزند آوری به دنبال روش‌های پرخطری مانند IVF باشند.

نظرات (۱)

  1. میلاد امینی
    سپاس از دنبال کردن بلاگ بنده و همچنین از بلاگ خوب جنابعالی.
    • ۱۱ دی ۹۵، ۱۰:۱۶
      خیلی ممنون اقای میلاد امینی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ