۰۸ دی ۹۵ ، ۰۸:۵۰
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

غذاهایی که برای جلوگیری از چاقی شکم نباید بخورید

علم تغذیه


غذاهایی که برای جلوگیری از چاقی شکم نباید بخورید

سلامت نیوز: همه ما دوست داریم شکم صافی داشته باشیم اما دست و پنجه نرم کردن با چربی های شکم سخت ترین کار در تناسب اندام است. ممکن است سخت ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید اما بعد از مدتی هنوز هم هیچ تغییری در سایز شکم تان نبینید. چربی های شکم هنوز سر جایشان قرار دارند. مثل این که اصلا قصد ندارد از جای خودش حرکت کند. بنابراین اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید در ابتدا باید بدانید که چه غذاهایی را نباید خورد.



نوشابه را کنار بگذارید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، بارها و بارها این جمله را شنیده ایم اما کنار گذاشتن این نوشیدنی شاید برای مان کمی سخت باشد. اگر واقعا می خواهید از چربی های شکم خلاص شوید باید خوردن نوشابه را متوقف کنید. حتی نوشابه های کم کالری که سرعت متابولیسم بدن را کاهش می دهد و باعث می شود بدن چربی جذب کند.

دیگر آدامس نخرید

وقتی آدامس می جوید مغز و شکم به اشتباه سیگنال هایی دریافت می کنند که گویی غذا وارد بدن شده است. علاوه بر این آدامس جویدن باعث می شود اسید معده بیشتری تولید شود و در نتیجه شما احساس گرسنگی خواهید کرد. چاقی شکم برنامه غذایی کم سدیم داشته باشید.

این را به خاطر داشته باشید که شکر و نمک باید کم مصرف شود به خصوص اگر فشار خون بالایی دارید. غذاهای سدیم دار نه تنها برای سلامت مضر هستند بلکه مانع آب شدن چربی های اضافی شکم نیز می شوند.

با فست فود خداحافظی کنید

واضح است که فست فودها سرشار از کالری هستند و مشکلات زیادی برای سلامت بدن ایجاد می کنند. اما اگر باز هم قانع نمی شوید که این غذا را کنار بگذارید به خاطر بسپارید که این غذاها مسئول جلوگیری از آب شدن چربی های شکم تان هستند.

مایونز را فراموش کنید

اگر شما هم از دوستداران سس مایونز هستید و همیشه در سالاد از این سس استفاده می کنید باید بدانید که این سس ۸۰ درصد چربی است. بهترین جایگزین سس مایونز پوره سبزیجات و سس گوجه فرنگی طبیعی است.

به سیب زمینی سرخ شده نه بگویید

هر چقدر هم این غذا را دوست داشته باشید باید آن را کنار بگذارید. سیب زمینی سرخ شده مثل اسفنجی می ماند که چربی های اشباع شده را جذب می کند. چربی های اشباع شده روی عملکرد مغز تاثیر می گذار به طوری که نمی تواند تشخیص دهد چه اندازه غذا دریافت کرده اید. در نتیجه بدون این که متوجه شوید مقدار زیادی سیب زمینی می خورید.

بستنی ممنوع

این مورد هم کاملا واضح است. غذاهای سرشار از قند تبدیل به چربی شکم می شوند که مضرترین چربی های بدن هستند.

غذاهای نفاخ نخورید

حتی لاغرترین انسان ها هم وقتی غذاهای نفاخ می خورند شکم شان بزرگ می شود. اگر شما هم چنین مشکلی دارید این غذاها را نخورید و ورزش کنید تا دستگاه گوارشی غذا را بهتر هضم کند.

بیسکوییت های بدون شکر مصرف نکنید

غذاهایی که شامل جایگزین های شکر هستند فقط برای دیابتی ها مناسب است. این محصولات بدون شکر در بزرگ شدن سایز شکم تان موثر هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ