۱۳ دی ۹۵ ، ۰۹:۳۸
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

با تلفن همراه قدرت بینایی خودتان را بسنجید

اخبار سلامت سنتر

eyeque-smart-vision-test-19

نباید این موضوع را نادیده بگیریم که خیلی از ما‌ها در طول روز خیلی روبه‌روی مانیتور و نمایشگرهای مختلف مینشینیم. کاری که می‌تواند باعث ضعیف شدن قدرت بینایی شود و برای تشخیص آن هم باید به دکتر مراجعه کنید. حالا محققان دستگاهی با نام EyeQue ساخته‌اند که به تلفن‌های همراه هوشمند متصل می‌شود و می‌تواند قدرت بینایی افراد را بسنجد.


eyeque-smart-vision-test-13

البته در گذشته محصولاتی مانند این دستگاه ساخته شده بود که قیمت آن‌ها به ۴ هزار دلار می‌رسید؛ اما EyeQue قیمت بسیار مناسبی دارد و تقریبا برای همه هم در دسترس خواهد بود. این دستگاه به کمک پزشکان می‌آید و باعث شده که به جای در اختیار داشتن دستگاه‌های چند هزار دلاری از این محصول استفاده کنند. البته خود طراحان این دستگاه گفته‌اند که EyeQue برای کشورهای درحال توسعه بسیار کارآمد خواهد بود.

این دستگاه به شکل یک استوانه ساخته شده که در آن از چند لنز مختلف استفاده شده است. همچنین یک اپلیکیشن هم برای این دستگاه طراحی شده که کارهای آزمایش سنجش بینایی را انجام می‌دهد. دو خط آبی و قرمز روی این اپلیکیشن دیده می‌شود که باعث می‌شوند عکس العمل چشم بررسی شود و حالت‌های آستیگماتیسم و نزدیک بینی آن را مشخص می‌کند.

eyeque-smart-vision-test-20

این دستگاه با قیمت ۲۹٫۹۹ دلار به فروش می‌رسد و با دستگاه‌های اندروید و iOS هم سازگار است. دستگاه EyeQue با یکسری لنزهای رایگان هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ قیمت لنزهای جداگانه‌ی آن هم ۱٫۹۹ دلار اعلام شده است.

منبع: newatlas

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ