۱۱ دی ۹۵ ، ۱۰:۲۵
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

از مصرف لیموعمانی موجود در غذا پرهیز کنید

علم تغذیه


لیمو عمانی

متخصص طب سنتی با مضر دانستن مصرف لیموعمانی‌هایی که به‌عنوان طعم‌دهنده‌ طبیعی به غذاها افزوده می‌شود، گفت: لیموعمانی در زمان طبخ مواد مضر و زائد غذا را همانند اسفنج جذب می‌کند و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ حمزه سام دلیری با اشاره به فواید لیموعمانی تصریح کرد: لیموعمانی در واقع به‌عنوان طعم‌دهنده‌ طبیعی و مصلح به غذاها به‌خصوص خورشها افزوده می‌شود تا به هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک کند، اما این ماده همانند اسفنج عمل‌ کرده و مواد زائد و مضر غذای در حال طبخ را به خود جذب می‌کند.


وی افزود: لیموعمانی بیشترین موادی را که جذب می‌کند چربی‌ها و اسیدهای چرب هستند، به همین علت توصیه می‌کنیم از مصرف لیموعمانی داخل خورشها و برخی غذاها به‌خصوص غذاهای چرب همانند قرمه‌سبزی، قیمه و آبگوشت توسط گروه‌هایی که مبتلا به چاقی و چربی خون هستند پرهیز شود؛ چراکه مصرف این لیموعمانی‌ها باعث افزایش چربی خون و بیماریهایی از این دست خواهد شد.

سام دلیری درباره نحوه‌ استفاده از این طعم‌دهنده یادآور شد: توصیه‌ می‌شود این ماده در مراحل پایانی طبخ به غذا افزوده شود، چراکه با این کار اثرگذاری بهتری خواهد داشت و نکته دیگر آنکه به هیچ وجه به‌صورت پودر استفاده نشود، چراکه در این صورت  تأثیرهای گفته شده را نخواهد داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ