۰۶ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۳۷
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

اوتیسم چیست؟

اخبار سلامت سنتر بیماری های مغز و اعصاب


اوتیسم چیست؟

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که علایم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صدیقه دهنایی در برنامه انجمن خیریه ایران که در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد، گفت: انجمن اوتیسم ایران با مرکزیت در تهران دارای شعبه‌هایی در استان‌های مختلف است که در طیف بیماری‌های اوتیسمی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این انجمن در جهت غربالگری بیماران اوتیسم در کل کشور شروع به کار کرده است و در جهت بالا بردن کیفیت زندگی و کمتر شدن مشکلات خانواده‌های اوتیسم فعالیت می‌کند.

دهنایی با اشاره به اینکه انجمن خیریه اوتیسم در استان زنجان به تازگی شروع به کار کرده است، گفت: در این انجمن‌ها یک سری فعالیت‌ها در جهت بهبود این بیماران انجام می‌شود که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به رفتار درمانی، گفتار درمانی، مسائل آموزشی و کارگاه‌های آموزشی در جهت رساندن بیمار به یک استقلال نسبی اشاره کرد.

این داروساز افزود: در استان زنجان نیز فعالیت‌هایی در جهت غربالگری این بیماران و پیاده کردن برنامه‌هایی در خانواده در جهت بالا بردن سطح کیفیت زندگی این بیماران دنبال می‌شود. در حال حاضر با کمک‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان از طرف خیرین یک دفتر در خیابان صفا به این انجمن داده شده است تا کارهای مربوط به راه‌اندازی این انجمن صورت گیرد.

عضو انجمن اوتیسم ایران افزود: از سال گذشته جلسات متعددی در جهت غربالگری این کودکان داشتیم که توانستیم تعدادی از این کودکان را از طریق مدارس استثنایی و بهزیستی شناسایی کنیم.

در ادامه این برنامه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که علایم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

مینا شعبانی افزود: این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است، به طوری که از میان 55 پسر متولد شده یک پسر و از میان 88 دختر متولد شده یک دختر مبتلا به اوتیسم می‌شود. اوتیسم بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تاثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان اوتستیک در ارتباطات کلامی و غیرکلامی تعاملات کلامی و غیرکلامی‌، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. متاسفانه به دلیل ناشناخته بودن بیماری، هیچ راه پیشگیری برای این اختلال وجود ندارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ