۰۵ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۰۵
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

بهترین دمنوش برای افرادی که افسردگی دارند

علم تغذیه بیماری های مغز و اعصاب


بهترین دمنوش برای افرادی که افسردگی دارند

سلامت نیوز:یک پژوهشگر طب سنتی گفت: هل خواب‌آور و شادی‌آور است بنابراین برای افرادی که دچار افسردگی، خمودگی و غمگین هستند, مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ سید مهدی میرغضنفری درباره خواص درمانی «هل» اظهار کرد: مزاج هل، گرم و خشک است و درجه گرمی خیلی قوی ندارد, بهترین نوع هل دارای رنگ سفید است که بوی خیلی تندی داشته باشد.

وی افزود: مصرف هل می‌تواند در گرم‌مزاجان موجب سردرد شود در حالی که روغن آن برای رفع برخی از سردردها مخصوصاً سردردهای ناشی از باد، سرما و سینوزیت مفید است.

مالیدن روغن هل به گردن و پس سر موجب رفع سردردهای سوداوی

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مالیدن روغن هل به گردن و پس سر موجب رفع سردردهای سوداوی ناشی از گرفتگی عضلات می‌شود که این سردردها، معمولاً در شب و اول صبح بیشتر بروز پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: مصرف افراطی هل برای گرم‌مزاجان ضرر دارد، همچنین هل خواب‌آور و شادی‌آور است بنابراین برای افرادی که دچار افسردگی، خمودگی و غمگین هستند, مفید است.

هل موجب بازشدن مجاری درون کبد و طحال

میرغضنفری یادآور شد: هل موجب باز شدن مجاری درون کبد و طحال نیز می‌شود؛ طحال نزدیک معده قرار دارد و محل ذخیره خلط سودا در بدن است.

این پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف هل مخصوصاً در فصل‌های سرد برای افرادی که دچار دردهایی در ناحیه زیر دنده چپ می‌شوند, بسیار خوب است؛ در قدیم اگر جایی از بدن دمل (توده‌های حاوی مواد زائد) ایجاد می‌شد، از هل ضمادی درست می‌کردند و روی آن قرار می‌دادند تا اصطلاحاً برسد و سر باز کند و با این کار، این توده‌ها از بین می‌روند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ