۰۶ آبان ۹۵ ، ۲۰:۱۸
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

تخم مرغ به جذب سریع ویتامین E در سبزیجات کمک می کند

سلامت سنتر علم تغذیه

تخم مرغ به جذب سریع ویتامین E در سبزیجات کمک می کند

سلامت نیوز: به گفته کارشناسان تغذیه، افزودن تخم مرغ کامل به سالاد سبزیجات موجب افزایش میزان جذب ویتامین E از سبزیجات می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان ویتامین E دومین ماده مغذی ای کم مصرف در رژیم غذایی بوده و کمبود آن مشکل ساز است چراکه این ماده مغذی محلول در چربی دارای خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهابی است.

واین کمپل، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پردو آمریکا، در این باره می گوید: «مصرف کنندگان می توانند با افزودن تخم مرغ به سالاد سبزیجات رنگارنگ خود، رژیم غذایی شان را به آسانی بهبود بخشند.»



وی در ادامه عنوان می کند: «ما دریافتیم جذب ویتامین E در صورت افزودن سه تخم مرغ کامل به سالاد سبزیجات، ۴ تا ۷ برابر بیشتر می شود. این مطالعه بسیار جدید است چراکه ما به جای اندازه گیری جذب ویتامین E از مکمل ها، آن را بر روی مواد خوراکی واقعی اندازه گیری کردیم.»

ویتامین E که همراه با چربی های رژیمی جذب می شود غالبا در روغن ها، دانه ها و مغزیجات آجیلی یافت می شود. تخم مرغ غنی از اسیدآمینه های ضروری، اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین های B و حاوی مقدار کمی هم ویتامین E است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ