۱۹ دی ۹۵ ، ۱۰:۳۹
سید حسین سعادتمند ۰ نظر Share

غذایی برای موهای زیبا و سالم

زیبایی


غذایی برای موهای زیبا و سالم

سلامت نیوز: برای داشتن موهایی با استحکام و سالم، ماهی و غلات مصرف کنید. پروتئین و چربی امگا 3 در بهبودی موی سر به شما کمک می‌کند. سبزیجات و هویج نیز به این موضوع کمک می‌کند. مراقب رژیم‌هایی باشید که منجر به کم شدن سریع وزن می‌شوند یا باعث می‌شوند عناصر ضروری به بدنتان نرسد و منجر به نازک شدن یا حتی ریزش مومی‌شوند. پُری موهای شما به ژن شما و همچنین تکنیک حالت دادن به موهایتان مرتبط است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه نسل فردا، نژاد دارای موهای قرمز، موهای ضخیم‌تری دارند؛ در حالی که بلوندها موهای نازک‌تری دارند ولی تعداد موهایشان بیشتر است. تغییرات ناگهانی موها مثل شکننده شدن، ریزش بیش از اندازه نشانه‌هایی از مشکلات سلامتی محسوب می‌شوند بعضی داروها می‌توانند منجر به ریزش مو شوند، بنابراین اگر متوجه تغییرات ناگهانی در موها شدید حتما به متخصص پوست مراجعه کنید. مصرف ویتامین E در رژیم غذایی همچنین می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند. یکی از مشکلات رایج امروزی آقایان و خانم‌ها در جوامع مختلف، شیوع ریزش موی بیش از حد است که زیبایی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بر همین اساس درمان‌های متفاوت برای بهبود رشد مو و نیز راه‌های جلوگیری از ریزش مو از استقبال قابل توجهی برخوردار است.


در انتخاب داروها و مکمل‌های غذایی با پزشک متخصص مشورت کنید
خیلی از توصیه‌های مطرح شده متأسفانه از پایه علمی معتبری برخوردار نبوده و گاه می‌تواند حتی سلامتی شما را تحت تأثیر قرار دهد، لذا توصیه اول آن است که حتما در انتخاب داروها و نیز مکمل‌های غذایی با پزشک متخصص خودتان مشورت کنید. اگرچه ویتامین E یک عنصر کلیدی و حیاتی برای رشد موهاست، ولی این عنصر حیاتی همچنین مزایای بسیاری را برای سلامت سایر اعضای بدن در بر دارد، مطالعات انجام شده در مورد عملکرد این ویتامین در بدن نشان داده‌اند که ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای جلوگیری از بروز آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، بسیار مؤثر است. ویتامین E همچنین از اکسیداسیون و تخریب چربی‌ها جلوگیری کرده و همچنین از غشاهای سلولی که بخش عمده آنها را چربی‌ها تشکیل می‌دهند، محافظت به عمل می‌آورد. مصرف کافی ویتامین E با کاهش گرفتگی عروق قلبی و نیز سکته قلبی همراه است. اثرات آنتی اکسیدانی این ویتامین از بروز سرطان نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.


با مصرف ویتامین E میزان جریان خون به پوست سر بهتر می‌شود
جالب است که بدانید مصرف ویتامین E همچنین در بهبود کبد چرب توصیه می‌شود. هرچند مکانیسم اثر ویتامین E بر تقویت موها هنوز به طور دقیق شناخته نشده است، اما تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین E به رشد عروق خونی و مویرگ‌های خون رسان به ریشه موها کمک می‌‌کند و زمانی که مویرگ‌ها افزایش یابند، جریان خون بهتر می‌شود؛ لذا با مصرف ویتامین E میزان جریان خون به پوست سر بهتر می‌شود و در پیشگیری از ریزش موها تأثیر بسزایی دارد.

مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی همچنین می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند و به بهبود تخریب موها به علت استفاده بیش از حد از سشوار و... کمک می‌کند. ویتامین E می‌تواند برای موهای خشک و آسیب‌دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین ای در روز، موهای خشک را بهبود خواهد داد و ساقه موها را تقویت خواهد کرد. بهتر است برای تقویت موها مقادیر ویتامین ای را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. میزان دوز مصرف مجاز روزانه ویتامین ای در حدود ۴۰۰ واحد بین‌المللی (IU) است و مصرف دوز بیشتر از ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی (IU) می‌تواند سمی باشد و مصرف دوز بالای ۱۰۰۰۰ واحد در روز در صورتی که مکرر مصرف شوند، می‌تواند بالعکس موجب کاهش موها شود؛ البته پس از توقف مصرف دوز بالا، موها باز خواهندشد.

توجه داشته باشید این نوع ویتامین از ویتامین‌های محلول در چربی بوده و میزان بیش از حد مصرف آن، می‌تواند اثرات سوئی بر سلامتی شما داشته باشد. ویتامین E به طور طبیعی در روغن‌های گیاهی و سبزیجات برگ سبز تیره، جگر، تخم مرغ و مغزها یافت می‌شود. روغن‌های گیاهی مثل سویا، ذرت، گلرنگ، آفتابگردان و جوانه گندم از منابع خوب ویتامین ای به شمار می‌آیند. بنابراین برای دریافت مقادیر بیشتری از ویتامین ای می‌توانید موارد مذکور را به رژیم غذاییتان بیفزایید یا اینکه تحت نظر پزشک مکمل‌های ویتامین E را مصرف کنید.

از آنجا که در رژیم‌های غذایی کاهش وزن منابع چربی دریافتی محدود می‌شوند، خطر کمبود دریافت ریزمغذی‌ها به ویژه ویتامین‌های محلول در چربی همیشه وجود دارد. این خطر به ویژه در رژیم‌های بسیار محدود شونده بیشتر مشاهده می‌شود. بر همین اساس یکی از مشکلات رایج در زمان رژیم کاهش وزن، ریزش مو بوده که می‌تواند ناشی از دریافت ناکافی ویتامین E باشد؛ لذا در هنگام رژیم غذایی اول آنکه از رژیم‌های بسیار محدود کننده استفاده نکنید و دوم آنکه در مورد استفاده از ریز مغذی‌ها به ویژه ویتامین E با پزشک معالج خود مشورت کنید.

برچسب ها زیبایی مو, غذای مو,

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصاوير برگزيده

راست
چپ